Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Καμιά δουλειά δεν ειν' ντροπή

Δεν έχω δουλέψει ποτέ στη ζωή μου. Επαγγέλματα βέβαια άλλαξα πολλά. Και τώρα, αν κάποιος με ρωτήσει, πως είμαι δικηγόρος θα του πω. Μου αρέσει να δίνω αυτή την απάντηση. Την προτιμώ από άλλες που έδινα παλιότερα.
Άλλωστε δεν είναι και τελείως ψέματα. Και στην ταυτότητά μου δικηγόρος λέει πως είμαι. Κι έπειτα είναι ωραία δουλειά. Αξιοπρεπής και προσοδοφόρα.
Με τα λεφτά που βγάζω από τη δικηγορία που δεν ασκώ σκέφτομαι να κάνω κάποτε μια δική μου επιχείρηση. Μια επιχείρηση που ήδη την έχω φτιάξει μες στο μυαλό μου. Κι εκεί μέσα η επιχείρηση δουλεύει κανονικά. Εδώ και χρόνια. Και προσωπικό απασχολεί. Και λογιστικά βιβλία κρατάει. Και η πελατεία της αυξάνεται διαρκώς και πληθύνεται. Δεν έχει κέρδη βέβαια ακόμα, αλλά ευτυχώς ούτε και ζημίες. Κι έπειτα υπάρχει και η δικηγορία που δεν ασκώ από την οποία μπορώ ακόμα τα προς το ζην να προσπορίζομαι.
Ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή μου είναι τα λάθη. Έρευνα, διαχείριση και εξαγορά λαθών.
Ο κόσμος πάντα έκανε και πάντα θα κάνει λάθη. Κανείς όμως ως τώρα δεν σκέφτηκε την ανάγκη των ανθρώπων να ξεφορτωθούν τα λάθη τους. Αυτή την ανάγκη έρχεται να καλύψει η επιχείρησή μου.
Βάση της επιχείρησης είναι η τράπεζα λαθών που έχω δημιουργήσει. Εκεί μπορεί ο καθένας να καταθέσει το λάθος του. Και όχι μόνο. Μπορεί, εάν το επιθυμεί, να το ανταλλάξει με κάποιο άλλο λάθος. Με το λάθος ενός άλλου ανθρώπου. Ακόμη και με ένα δικό μου. Άλλωστε, το μεγαλύτερο μέρος της τράπεζας από δικά μου λάθη αποτελείται. Διότι αυτό που είναι λάθος για έναν πελάτη μου, μπορεί να είναι σωστό για κάποιον άλλον.
Αν πάλι κάποιος δεν βρει στην τράπεζα των λαθών ένα σωστό λάθος για να το ανταλλάξει με το δικό του, του προσφέρεται η δυνατότητα να αποσύρει απλώς το λάθος του. Ως αντάλλαγμα η επιχείρηση του παρέχει ένα άλλο λάθος παρόμοιο με το δικό του αλλά σαφώς μικρότερο. Γιατί όλα τα μεγάλα λάθη ξεκίνησαν κάποτε από μικρά λαθάκια. Και τα μικρά λαθάκια αντιμετωπίζονται ευκολότερα. Οι περισσότεροι όμως τα αφήνουμε και μεγαλώνουν κι έπειτα τίποτα δεν μπορούμε να κάνουμε με αυτά. Αυτή τη δεύτερη ευκαιρία προσφέρει η επιχείρηση με το πρόγραμμα απόσυρσης λαθών.
Ελπίζω και εύχομαι πως, όταν η επιχείρηση πάψει να βρίσκεται μόνο στο μυαλό μου και βγει στους δρόμους, θα βρεθεί επιτέλους κάποιος που να θέλει να ανταλλάξει κάποιο λάθος του με ένα από τα δικά μου. Δεν μπορώ να το πιστέψω πως δεν υπάρχει ούτε ένα λάθος μου που να μην είναι σωστό για κάποιον. Για απόσυρση βέβαια ούτε συζήτηση. Όλα τους πλέον είναι τόσο μεγάλα που κανέναν δεν εξυπηρετούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου