Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

μπετόβεν

σκηνή: ημέρα, εσωτερικό (παιδικό δωμάτιο)
Δύο αγοράκια γύρω στα έξι. Ο μικρός Γιάννης παίζει τη σονάτα του σεληνόφωτος σε ένα πιάνο χωρίς ουρά, που είναι στριμωγμένο μέσα στο παιδικό δωμάτιο. Φοράει ένα μαύρο κουστούμι και έχει ξεκούμπωτο το λευκό πουκάμισό του. Ο μικρός Δημήτρης έχει δέσει μια μαύρη γραβάτα γύρω από το μέτωπό του και καθισμένος στο κρεβάτι περιεργάζεται ένα ψεύτικο όπλο. Ο Γιάννης τελειώνει όπως-όπως το κομμάτι και βγάζει τη γλώσσα του στην παρτιτούρα.

Δημήτρης
Γιάννη;

Γιάννης
Τι θες;

Δημήτρης
Γιατί πέθανε ο παππούς σου;

Γιάννης
Γιατί ήταν καραγκιόζης!

Δημήτρης
Μη λες βλακείες! Δεν πεθαίνουν έτσι οι παππούδες. Ο δικός μου πέθανε για την καρδιά του…

Γιάννης
Κι ο δικός μου. Έτσι λέει ο μπαμπάς… Η μαμά, όμως, είπε πως δεν πέθανε στα αλήθεια…

Δημήτρης
Δεν πέθανε;!

Γιάννης (ψιθυριστά)
Όχι! Αυτοκτόνησε μόνος του…


Δημήτρης
Μόνος του;!

Γιάννης
Ναι! Την άκουσα να το λέει στους άλλους…
Και πως δεν πρέπει λέει να το μάθει ο παπάς, γιατί θα τον αφήσει να πάει αδιάβαστος…

Δημήτρης
Που να πάει αδιάβαστος;!

Γιάννης
Ξέρω κι εγώ… Βλακείες…

Δημήτρης
Η μαμάδες μόνο γι’ αυτό νοιάζονται… να μη πάμε αδιάβαστοι…
Κι η δικιά μου…

Γιάννης
Η θεία, όμως, φώναζε κι έλεγε στον μπαμπά ότι αυτός τον σκότωσε…

Δημήτρης
Τι;! Αλήθεια;

Γιάννης
Ναι…

Δημήτρης
Έχει σκοτώσει και άλλους ο μπαμπάς σου;

Γιάννης
Δεν ξέρω… μπορεί…

Δημήτρης
Εμένα, δεν έχει σκοτώσει κανένα, μάλλον… Η μαμά λέει ότι ο μπαμπάς τίποτα δεν μπορεί να κάνει σωστά.

Γιάννης
Ναι, αλλά ο δικός σου δεν είναι μαλάκας.

Δημήτρης
Δεν είναι;

Γιάννης
Όχι! Ο δικός μου είναι… μου το είπε ο αδερφός μου.

Δημήτρης
Δεν τον συμπαθώ καθόλου τον αδερφό σου.

Γιάννης
Ούτε κι εγώ.

Ο Γιάννης ξαναγυρίζει προς το πιάνο του και αρχίζει πάλι να παίζει το ίδιο κομμάτι, κάνοντας συνέχεια λάθη.

Δημήτρης
Γιάννη;

Γιάννης
Τι θες;

Δημήτρης
Τι είναι αυτό που παίζεις;

Γιάννης
Μπετόβεν…
… καλός καραγκιόζης ήταν κι αυτός!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου