Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

πρόλογος σε έναν επικείμενο ταξιδιωτικό οδηγό

Εύκολα μπορεί κανείς να διαπιστώσει πόσο καλή και αξιόπιστή είναι μία σειρά ταξιδιωτικών οδηγών. Φτάνει να ανατρέξει πρώτα στον τόμο που αναφέρεται στον τόπο του. Από παλιά, κάθε φορά που έπεφτε στα χέρια μου κάποιο παρόμοιο εγχειρίδιο με συμβουλές για το τι πρέπει να ζήσει και να δει, κάποιος που ερχόταν για να επισκεφτεί την πόλη μου, συνήθως δεν αισθανόμουνα καλά. Ένιωθα πως σε άλλο μέρος μάλλον κατοικώ, πως από άλλη πόλη περιβάλλομαι, πως είμαι ένας άλλος. Ποτέ μου να χωνέψω δεν κατάφερα το υπαρξιακό αυτό παράδοξο. Έλεγα, όχι, δε μπορεί, να υπάρχουν τόσα αξιοθέατα τριγύρω μου και να τα βλέπω μόνο εγώ. Πως είναι δυνατό, αναρωτιόμουνα, όλα αυτά τα αριστουργήματα της φύσης, αλλά και του πολιτισμού, να αφήνουν αδιάφορους τόσους πολλούς ανθρώπους; Κι αν πεις και για τους θρύλους και όλης της πόλης τα μυστήρια, άραγε ποιος ταξιδιώτης θα μπορούσε μπροστά σε αυτά να μείνει ασυγκίνητος; Έτσι πήρα το θέμα πολύ προσωπικά και είπα να διορθώσω μόνος μου αυτήν την ανορθογραφία. Μου πήρε χρόνο να συλλέξω, να τεκμηριώσω και να ανασυνθέσω όλο αυτό το υλικό, μα τελικά τον άξιζε τον κόπο. Άλλωστε, μου δόθηκε με αυτήν την αφορμή ξανά η ευκαιρία να ξαναεπισκεφτώ, με έναν τρόπο πιο μεθοδικό τον τόπο μου και να τον ξανααγαπήσω. Τώρα, αν ξενίσει κάποιους το αποτέλεσμα, αν κάποιοι συμπολίτες μου, διαβάζοντας αυτόν τον οδηγό, νιώσουν πως σε άλλη πόλη αναφέρομαι, δεν έχουν τότε παρά να γράψουν τον δικό τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου