Κυριακή, 7 Αυγούστου 2011

η Μηχανή του Κρόνου (μέρος έβδομο)

σκηνή 70η, νύχτα, εσωτερικό (δωμάτιο ξενοδοχείου)
Ο Άρης επιστρέφει στο δωμάτιο του. Ανοίγει την τηλεόραση. Είναι η ώρα του βραδινού δελτίου ειδήσεων. Πιάνει το κράνος, κοιτάζει το εσωτερικό του και το ξαναπετάει θυμωμένα πάνω στο κρεβάτι. Βγάζει το πουκάμισο του και μπαίνει στο μπάνιο. Σε παράθυρο της τηλεόρασης ένας ρεπόρτερ στέκεται έξω από τη Βουλή και μιλάει στην κάμερα.

Ρεπόρτερ
Πληροφορίες μας λένε πως ο Υπουργός κατέληξε στην συγκεκριμένη απόφαση, κατόπιν συνάντησης που είχε σήμερα το μεσημέρι με το νέο αντιπρόσωπο της Ρίχτερ στην Ελλάδα, πράγμα που γεννά για ακόμα μια φορά προβληματισμούς σχετικά με τον σκοτεινό ρόλο που παίζουν οι πολυεθνικές εταιρείες στο πολιτικό μας σκηνικό.

Κεντρικός Παρουσιαστής
Φαντάζομαι πως ο ίδιος ο Υπουργός θα δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις στη συνέντευξη τύπου που αναμένουμε να δώσει από στιγμή σε στιγμή…

Σκηνή 71η, νύχτα, εσωτερικό (υπουργική μερσεντές)
Ο Υπουργός κάθεται στο πίσω κάθισμα και μιλάει στο τηλέφωνο, ενώ το αυτοκίνητο κινείται στο κέντρο της πόλης.

Πορφυρογέννητος
Τι σημαίνει δεν τον βρίσκετε πουθενά; Ψάξτε σε όλα τα μπαρ της πόλης! Κάπου θα έχει κρυφτεί και θα τα πίνει. Το κάθαρμα! Θα μου το πληρώσει αυτό! Που να το ήξερα τόσα χρόνια πως είχα τέτοιο φίδι δίπλα μου;

Ο Υπουργός σταματάει να μιλάει και κοιτάζει την οθόνη του κινητού του. Το ύφος του γίνεται πιο μαλακό.

Πορφυρογέννητος
Κύριε Πρόεδρε βρίσκομαι καθοδόν για το Κεντρικά. Μάλιστα! Έχετε δίκιο. Δε φτάνει μόνο η διάψευση. Θα πάρω σαφή θέση υπέρ του νομοσχεδίου σας. Μάλιστα! Μη φωνάζεις, σε παρακαλώ! Θα τα πούμε στο σπίτι…

Ο Πορφυρογέννητος κλείνει το τηλέφωνο και το πετάει στο κάθισμα νευριασμένος.

Πορφυρογέννητος
Άντε γαμήσου, μαλάκα!

σκηνή 72η, νύχτα, εξωτερικό (έξω από τα γραφεία του κόμματος)
Ένας σωματοφύλακας ανοίγει την πόρτα και ο Πορφυρογέννητος αποβιβάζεται από το αυτοκίνητό του. Πλήθος κόσμου είναι συγκεντρωμένο στην είσοδο των γραφείων. Φλας αστράφτουν, ενώ κάμερες και μικρόφωνα κινούνται προς τον Υπουργό ζητώντας του μία δήλωση. Οι σωματοφύλακές του απωθούν τους δημοσιογράφους. Λίγο πριν περάσει την είσοδο, ο Υπουργός στρέφει το κεφάλι του προς μια ομάδα οπαδών του κόμματός που βρίσκονται στο πλάι της εισόδου, κρατώντας σημαίες και φωνάζοντας συνθήματα.

Οπαδοί
Νάτος–νάτος ο πρωθυπουργός!

Ο Πορφυρογέννητος τους κοιτάζει απορημένος. Κοντοστέκεται και τους χαιρετάει.

σκηνή 73η, νύχτα, εσωτερικό (γραφεία του κόμματος/υποδοχή)
Ο Πορφυρογέννητος μπαίνει στο κτήριο όπου στεγάζονται τα γραφεία του κόμματος. Όλοι οι βουλευτές που ήταν στη σκηνή 36 και πολλοί άλλοι είναι συγκεντρωμένοι στην υποδοχή των γραφείων και μόλις βλέπουν τον Υπουργό ξεσπούν σε χειροκροτήματα και ζητωκραυγές.

Βουλευτές
Μπράβο! Γεια σου αρχηγέ!

Ο Πορφυρογέννητος χαμογελάει αμήχανα. Προχωράει ανάμεσά τους ανταλλάσσοντας με κάποιους από αυτούς χειραψίες.

σκηνή 74η, νύχτα, εσωτερικό (γραφεία του κόμματος/αίθουσα τύπου)
Ο Πορφυρογέννητος χαμογελαστός, αλλά φανερά προβληματισμένος, μπαίνει στην αίθουσα και ανεβαίνει στο βήμα. Στις μπροστινές θέσεις συνωστίζονται οι δημοσιογράφοι, οι φωτογράφοι και τα τηλεοπτικά συνεργεία. Πίσω από αυτούς βουλευτές και οπαδοί έχουν δημιουργήσει μια πανηγυρική ατμόσφαιρα. Ο Πορφυρογέννητος βγάζει ένα χαρτί από την τσέπη του, το ξεδιπλώνει και το ακουμπά στο έδρανο μπροστά του. Το κοιτάζει, χαϊδεύει το μουστάκι του, σηκώνει ξανά το βλέμμα του, ξανακοιτάζει το χαρτί και στη συνέχεια το τσαλακώνει και αρχίζει την ομιλία του.

Πορφυρογέννητος
Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει η εξουσία σε μία δημοκρατία είναι να θεωρεί δεδομένη την εμπιστοσύνη του λαού. Να θεωρεί ότι ο λαός θα συμφωνεί και θα αποδέχεται όλα όσα η εξουσία κάνει για λογαριασμό του. Να παίρνει αποφάσεις αδιαφορώντας για τη λαϊκή βούληση και να την επικαλείται μόνο για να νομιμοποιήσει την ερήμιν του λαού διοίκηση της χώρας. Γνωρίζετε καλά πως ποτέ δεν υπολόγισα το πολιτικό κόστος.

σκηνή 75η, νύχτα, εσωτερικό (δωμάτιο ξενοδοχείου)
Ο Άρης είναι καθισμένος στο κρεβάτι φορώντας μόνο μια πετσέτα γύρω από τη μέση. Κρατώντας το κράνος ανάμεσα στα γόνατά του, προσπαθεί με το γερό του χέρι να ξεβιδώσει μια βίδα με ένα μικρό σουγιά. Δίπλα του βρίσκονται κάποια εξαρτήματα του κράνους που έχει ήδη αφαιρέσει. Στα χείλη του είναι κρεμασμένο ένα αναμμένο τσιγάρο. Η τηλεόραση είναι ανοιχτή και μεταδίδει το λόγο του Υπουργού.

Πορφυρογέννητος
Γνωρίζετε καλά ότι πάντοτε έθετα το καλό της χώρας πάνω από προσωπικά και κομματικά συμφέροντα. Για τους λόγους αυτούς, αν θέλει ο Πρόεδρος της Κυβέρνησης να δώσει χαρακτήρα ψήφου εμπιστοσύνης στην ψηφοφορία του επίμαχου νομοσχεδίου, δε θα διστάσω μαζί με το κατάπτυστο αυτό νομοσχέδιο…

Οι παρευρισκόμενοι οπαδοί ξεσπούν ξανά σε χειροκροτήματα. Ο Πορφυρογέννητος χαμογελάει και τους χαιρετάει σηκώνοντας τα χέρια του ψηλά.

Πορφυρογέννητος
 … μαζί με το κατάπτυστο αυτό νομοσχέδιο, να καταψηφίσω και την ίδια την κυβέρνηση, αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη των συνεπειών αυτής της επιλογής.

Οπαδοί
Νάτος–νάτος ο πρωθυπουργός!

Ο Άρης αρπάζει εκνευρισμένος το τηλεκοντρόλ και κλείνει την τηλεόραση. Με το κράνος στην αγκαλιά του, ακουμπάει το κεφάλι του πίσω στην πλάτη του κρεβατιού και κλείνει το μάτι του. Πάνω από την πλάτη του κρεβατιού και το κεφάλι του Άρη περνάει πολύ γρήγορα ένας αρουραίος. Ο Άρης ξανανοίγει το μάτι του.

σκηνή 76η, ημέρα, εξωτερικό (στο δρόμο)
Ο Άρης στέκεται μπροστά στις κρεμασμένες εφημερίδες ενός περίπτερου και διαβάζει τα πρωτοσέλιδα. Όλα μιλάνε για ανατροπή του πολιτικού σκηνικού και για τον λόγο του Υπουργού. Οι αθλητικές κάνουν λόγο για την πρόκληση της αναμέτρησης του Παναθηναϊκού με τον Άγιαξ. Ο Άρης παίρνει τσιγάρα από το περίπτερο και στη συνέχεια περνάει στο απέναντι πεζοδρόμιο, όπου βρίσκεται το καφέ όπου δουλεύει η Ιφιγένεια.

σκηνή 77η, ημέρα, εσωτερικό (καφέ-μπαρ)
Ο Άρης μπαίνει στο μαγαζί, το οποίο είναι σχεδόν γεμάτο. Κοιτάζει προσεκτικά τους πελάτες και στη συνέχεια πηγαίνει και κάθεται στο μπαρ. Γυρίζει και ξανακοιτάζει τα τραπέζια. Ο μπάρμαν τον πλησιάζει.

Μπάρμαν
Καλημέρα!

Άρης
Γεια σου! Έναν σκέτο σε παρακαλώ!

Ο μπάρμαν πηγαίνει να φτιάξει τον καφέ. Εμφανίζεται η Ιφιγένεια μέσα από την κουζίνα κρατώντας ένα δίσκο γεμάτο ποτήρια και κούπες. Περνάει μπροστά από τον Άρη και τον κοιτάζει. Ο Άρης γυρίζει το βλέμμα του αλλού. Ο μπάρμαν του φέρνει τον καφέ του.

Άρης
Να σε ρωτήσω κάτι, χτες το μεσημέρι ήταν ένας τύπος εδώ λίγο παράξενος, με άσπρα μαλλιά και παλτό. Έφυγε λίγο πριν έρθω. Πρέπει να ήταν μόνος του.

Μπάρμαν
Τον εφευρέτη λέτε;

Άρης
Αυτόν!

Μπάρμαν
Καλά, μιλάμε για περίπτωση. Ο τύπος…

Άρης
Μήπως ξέρεις που μένει;

Μπάρμαν
Σε κάποιο ψυχιατρείο φαντάζομαι…

Ο Μπάρμαν χασκογελάει, αλλά βλέποντας το αυστηρό πρόσωπο του Άρη, σοβαρεύεται αμέσως.

Μπάρμαν
Θα σας γελάσω. Αλλά τελευταία έρχεται σχεδόν κάθε μέρα εδώ.

Άρης
Ναι, ε;

Ο Άρης πίνει μονορούφι τον καφέ του και σηκώνεται.

Άρης
Καλά, φτιάξε μου άλλον έναν! Η τουαλέτα;

Ο Μπάρμαν δείχνει στον Άρη που είναι η τουαλέτα. Ο Άρης πηγαίνει προς τα εκεί. Ο Μπάρμαν μαζεύει το φλιτζάνι του, την ώρα που η Ιφιγένεια πλησιάζει στο μπαρ.

Ιφιγένεια
Τι θέλει ο πειρατής;

Μπάρμαν
Θα γελάσουμε σήμερα!

Η Ιφιγένεια κοιτάζει προς τις τουαλέτες και ύστερα παρατηρεί πάνω στο μπαρ το πακέτο των τσιγάρων του. Στη συνέχεια κατευθύνεται προς το τηλέφωνο στην άκρη του μπαρ, σηκώνει το ακουστικό και σχηματίζει έναν αριθμό.

Ιφιγένεια
Έλα, Άρη! Σε ξύπνησα; Που να είμαι; Στη δουλειά. Ναι, όλα καλά. Όχι, έτσι σε πήρα. Να σου πω, θυμάσαι που σου έλεγα χτες για έναν παράξενο τύπο που ήρθε στο μαγαζί.

Μπάρμαν
Ιφιγένεια!

Ιφιγένεια
Άσε! Τίποτα. Θα σου πω από κοντά. Το απόγευμα, ναι; Γεια!

Η Ιφιγένεια κατεβάζει το ακουστικό και πηγαίνει να πάρει ξανά το δίσκο της από το μπαρ. Ο Άρης, πίσω από την πλάτη της, βγαίνει από την τουαλέτα και την κοιτάζει. Ο Άρης επιστρέφει στη θέση του, παίρνει τον καφέ και τα τσιγάρα του και πηγαίνει και κάθεται σε ένα τραπέζι. Ανάβει ένα τσιγάρο, παίρνει μια αθλητική εφημερίδα και κρύβεται πίσω της.

σκηνή 78η, ημέρα, εσωτερικό (καφέ-μπαρ)
Ο Άρης διαβάζει τα προγνωστικά των ποδοσφαιρικών αγώνων. Το τασάκι του έχει γεμίσει από αποτσίγαρα. Πάνω στο τραπέζι του υπάρχουν άλλα δυο άδεια φλιτζάνια.

Ιφιγένεια (off)
Ένα κρύο τσάι, κύριε καθηγητά;

Καθηγητής (off)
Ναι, παρακαλώ!

Ο Άρης κατεβάζει την εφημερίδα και βλέπει τον Καθηγητή να έχει καθίσει σε ένα τραπέζι κοντά στο δικό του. Το μαγαζί τώρα είναι μισογεμάτο. Η Ιφιγένεια γυρίζει για να πάει προς το μπαρ και διασταυρώνει το βλέμμα της με αυτό του Άρη. Ο Άρης της χαμογελάει, αλλά σοβαρεύεται αμέσως, σαν να το μετάνιωσε. Η Ιφιγένεια συνεχίζει προς το μπαρ με πολύ σκεπτικό ύφος, σα να προσπαθεί έντονα να θυμηθεί κάτι. Ο Άρης γυρίζει ξανά προς τον Καθηγητή, ο οποίος έχει βγάλει ένα βιβλίο και διαβάζει. Δίπλα του υπάρχουν ένα σημειωματάριο δυο-τρία στυλό. Ο Άρης σηκώνει την εφημερίδα και με κλεφτές ματιές παρακολουθεί τον Καθηγητή να μελετάει και μετά την Ιφιγένεια να του σερβίρει το τσάι του. Μόλις η Ιφιγένεια απομακρυνθεί ξανά, ο Άρης διπλώνει την εφημερίδα, σηκώνεται και πηγαίνει προς το τραπέζι του Καθηγητή.

Άρης
Καλημέρα σας κύριε Καθηγητά!

Ο Καθηγητής σηκώνει το κεφάλι του και κοιτάζει τον Άρη με απορία.

Καθηγητής
Καλημέρα! Γνωριζόμαστε;

Άρης
Όχι ακόμα... Μου επιτρέπετε;

Ο Άρης τραβάει μια καρέκλα και κάθεται στο τραπέζι του Καθηγητή, ο οποίος τον κοιτάζει σαστισμένος.

σκηνή 79η, ημέρα, εσωτερικό (καφέ-μπαρ)
Όλα τα τραπέζια του καφέ είναι άδεια εκτός από αυτό όπου κάθονται ο Καθηγητής και ο Άρης. Η Ιφιγένεια με σταυρωμένα τα χέρια και ακουμπισμένη στο μπαρ τους κοιτάζει. Πίσω από το μπαρ ο μπάρμαν τους κοιτάζει επίσης με πιο εύθυμη διάθεση, ενώ σκουπίζει τα ποτήρια του. Ο Άρης μιλάει έντονα αλλά χαμηλόφωνα στον Καθηγητή και κάνει διάφορα σχέδια στο σημειωματάριό του.

Μπάρμαν
Τι λένε τόση ώρα; Ε! Ξύπνα! Τι έχεις πάθει εσύ σήμερα, μου λες;

Η Ιφιγένεια γυρίζει και τον κοιτάζει ανήσυχη.

Ιφιγένεια
Τίποτα! Μπορώ να φύγω;

Μπάρμαν
Εδώ και μισή ώρα.

Η Ιφιγένεια πηγαίνει βιαστικά προς την κουζίνα, ενώ λύνει την ποδιά της. Ο Μπάρμαν την κοιτάζει.

Μπάρμαν
Α, μάλλον είναι μεταδοτικό…

Στο τραπέζι ο Άρης έχει μόλις σταματήσει να μιλάει και καπνίζει κοιτάζοντας τον Καθηγητή, ο οποίος βρίσκεται σε έξαψη.

Καθηγητής
Δηλαδή, μου ζητάτε να επιδιορθώσω μία συσκευή που δεν έχω ακόμα επινοήσει!

Ο Άρης χαμογελάει και κουνάει το κεφάλι του καταφατικά. Η Ιφιγένεια περνάει από πίσω του και βγαίνει από το καφέ κοπανώντας την πόρτα. Ο Άρης γυρίζει και την κοιτάζει.

(συνεχίζεται...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου